lördag 17 juli 2010

wild mountain...





Bilder: privata.

Idag har det varit mulet och perfekt fotograferingsväder. Wild mountain har blommat ganska länge hos mig men de yttre kronbladen är så tunna att de blivit sönderbrända av solen och blommorna har sett rätt så skräpiga ut. Först nu finns blommor som är värda att fotografera. Jag gillar trotts allt denna rufsiga och tufsiga ros som är lite tokig med vita yttre kronblad som är supertunna och så färgen som är härligt rosa-röd i mitten. Doft noll men det gör inte så mycket, jag som är astmatiker tar gärna en time out ifrån dofter lite då och då.

Idag är det en perfekt väderdag, inte för varmt och lagom soligt. De säger att det skall regna i natt, vi har inte haft regn på flera veckor så regnet är efterlänktat och välkommet.

3 kommentarer:

  1. Den är helt underbar! Antecknar:)

    Här har det regnat stora delar av dagen. Lite mysigt faktiskt, en sommar som denna.

    Ha det fortsatt gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  2. Häftig ros som jag inte sett tidigare.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Mycket vacker ros, den har jag inte varken sett eller hört om tidigare!
    Skönt med regnet som börjat lite smått nu ikväll, det är efterlängtat!
    Ha det gott!

    SvaraRadera