lördag 24 juli 2010

Oj va jag planerar....


Innan vi ens är färdiga med pergolan och rosengården så börjar jag planera för höstens och nästa års grävningar-omplanteringar. Har en ganska lång planteringskö med både perenner, två träd och en massa rosor. Vi är inte överens om vart vi skall plantera träden så där får vi avvakta och innan jag kan plantera perennerna så måste jag flytta rosor och innan jag kan flytta rosor så måste jag gräva. Så ge mig regn och 20grader i några dagar till så orken kommer åter, leran blir lite mjukare och lättare att gräva i. Att gräva i höstrusk med gummistövlar och regnkläder tycker jag är underbart!!!


Här kommer en bild på hur jag håller på i photoshop:


Klicka upp bilden så ser du bättre.

Jag gillar verkligen att hålla på i photoshop och planerar alla mina rabatter innan jag skrider till verket och börjar gräva, köpa växter osv.

Rosorna jag tänkt är dels några som redan finns planterade och andra nya lila-blå rosor.
Vad sägs om:
Blue for you
Rhapsody in blue
Azubis
Wild Rover
Midnight blue

De som redan står i rabatten är Burgundy iceberg, shropshire lass och alfred de dalmas.

1 kommentar:

  1. Ser hur bra ut som helst! Hos oss har det regnat hela natten så jag hoppas att ni har fått er en rejäl dos vatten så att du kan ut och gräva.

    SvaraRadera