söndag 4 juli 2010

snart klart...



Här kommer lite fler bilder på hur arbetet går framåt steg för steg.
Vårt lilla projekt med att gjuta runt de fyrkantiga landen gick inte alls och efter två försök så gav vi upp och Fredrik åkte idag och köpte sten som vi började lägga ikväll. Det är samma sten sort som vi har i köksträdgården, den är rak i kanterna och inte tumlad som de flesta andra stenarna är. Ikväll hann vi med två av fem land, det sjätte landet får inte plats så som jag trodde och därför skippar vi det och gör en myshörna med en hammock, trägunga där istället.
Vår tanke är att vara klara med golvet till hösten, dvs grus och stenläggning. Hinner vi sedan mer så är det bara plus.
Ikväll har också många av mina fina vackra svarta violer kommit i jorden, jag har planterat dom så att de bildar fyrkanter runt rosorna, som små häckar hoppas jag att det blir så småningom.

Mot allmäningen ska vi sätta en grind och även ett klätterstöd integrerat för constance spry och albertine att klättra på på varsin sida. Tanken är också att vi skall köpa aloxnät och sätta på utsidan av vår avenbok häck för att hålla ute eventuella hungriga råddjur men vi får ta det pö om pö, dygnet har ju bara 24timmar och med två små barn så hinner man det man hinner.


Här står jag en bit ut på vår gräsmatta och fotar.

Visst ser det rakt ut? Inte lätt att få till det. Ena landet är lite större än det andra, men det fick bli så eftersom gången skall vara rak.


Rosengången. Man ser dom knappt mina små små bergsisop plantor men nästa år hoppas jag de vuxit till sig.

I pergolan, min lammöron häck.

Bilder:privata.

3 kommentarer:

  1. Vad underbart om några år, det ser super fint ut.
    mvh Lena

    SvaraRadera
  2. Jättefint och vad ni hinner med! Modigt att sätta så fina (och dyra?) rosor om ni ser till rådjur i omgivningarna. Jag har ingen möjlighet att stänga dessa växtglufsande monster ute, men Rå Odör på små pinnar vid växterna verkar tack och lov funka utmärkt (peppar, peppar!)

    SvaraRadera
  3. Så spännande det är att se hur det växer fram och hur ni försöker, misslyckas, försöker igen - och lyckas! Det kommer att bli underbart!
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera