fredag 30 juli 2010

Stommarna är klara...


Golden Wings

Goldener Olymp







Bilder: privata.

Nu så... Igår fick vi klart stommarna i pergolan och vi är supernöjda. En planka är lite sned men vi ska försöka åtgärda det så snart som möjligt. Inne i de stora hålen som blir på långsidorna så ska vi sätta in spaljér. Jag har varit inne på många olika lösningar med bla tyg osv men efter att ha sett Sommar med Ernst och hans rosenspaljér så blev valet lätt.


Bild: tv4.se

Våra spaljér skall dock målas gråa i samma färg som huset och nästa sommar skall även pergolan målas grå. Själva ramen kommer jag förlänga uppe och nere så att de går att fästa i pergolan men jag tror att de kommer se ganska frihängande ut och det kommer bli så snyggt.
Nu återstår bara att göra spaljérna och sedan frågan om hur vi skall göra taket på pergolan?

8 kommentarer:

  1. Kul med nya projekt:) Min pergola har många år på nacken men håller än, trots tung snö och gigantiska rosor.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Så snyggt! Vad duktiga ni är! Vad vackert det kommer bli sen med alla blommor!
    Ha en fin dag! / Irene

    SvaraRadera
  3. Rejäl (och snygg) pergola! Antar att ni tänker sätta några klematis tllsammans med rosorna? Tak? Ett lätt och diskret tak kan man göra av armeringsmatta. Lätt att knipsa till också, vi använder matta med 1 dm rutor. Gillar det rostiga ihop med grönskan.

    SvaraRadera
  4. Oj vad fint det kommer att bli när allt är klart. Hittade just din blogg via odla, ska kika vidare här nu. :)

    SvaraRadera
  5. Så snyggt det blev! Kommer att bli fantastiskt fint när allt blir klart!
    Ha en skön söndag!
    //Margot

    SvaraRadera
  6. Gud va kul med så många komentarer :-) jag blir jätteglad. Jag är stolt över pergolan, inte trodde jag att vi skulle kunna göra så fint när vi satte igång heller :-)

    /Nina

    SvaraRadera
  7. Jag håller med alla vad snyggt det blev, ni har varit duktiga denna sommar med detta jobb.
    Jag håller med Laila snyggast och lättast blir att sätta på armeringsmatta.
    mvh Lena

    SvaraRadera
  8. Hittade precis till dig! Trevlig blogg, kommer snart tillbaka och kollar lite mer. Älskar också rosor!

    louise

    SvaraRadera