måndag 26 juli 2010

gott gott gott...








Bilder: privata.

Dagens middag var något över det vanliga. Ljumen rödbetssallad med ugnsbakade rötbetor, lättstekta morötter, zuccini, koka brytböner och sockerärtor, salladslök, dill, gräslök och allt ifrån trädgården och vårt kära pallkrageland. I salladen hade vi också rödvinsvinäger, olja, citronsaft och salt.
Till salladen hade vi färsk lax som vi stekt, kokt potatis och lite gräddfil.

Till efterrätt blev det en bit choklad. Alla som känner mig vet att jag älskar choklad och framförallt Praulus choklad. Idag i en lite speciell Ica affär som har mycket delikatesser och bla en stor färskdisk med allt möjligt gott så hittade jag Praulus Madagascar choklad med 100% criollobönor. Criollobönan är den finaste av dem alla och smaken är riktigt angemän trotts att chokladen bara innehåller kakaoböner och Sojalecitin, men alltså inget socker. Chokladen är också ekologiskt och sånt gillar jag.

3 kommentarer:

  1. Allt ser gott och läckert ut!

    SvaraRadera
  2. Den salladen måste jag pröva, verkar väldigt läcker! Vi får dock vänta eftersom den första rödbets- och morotssådden slog fel/torkade bort. Nu är en ny omgång på tillväxt... Övriga ingredienser finns redan.

    Ska tipsa min chokladälskande man om Praulus. Låter som något i hans smak. Själv är jag mer åt gräddkolehållet.

    SvaraRadera
  3. Hej...
    Jag vet inte om jag kommit rätt. Jag har fått en kommentar från en "Nina" på min blogg, men när jag försökte hitta tillbaks till henne så var länken från Nina felaktigt inlagd som "rosgardeninstockholm"... alltså det fattades ett "e" i rose i hennes bloggerbeskrivning...
    Är det du som är Nina?
    Isåfall är jag väldigt glad att jag hittat dig:-)
    Hillevi

    PS Mumssssig middag:-)

    SvaraRadera