torsdag 22 juli 2010

Lite bilder ifrån igår..













Bilder privata.

Vaknade idag och det är svalt, 15.4grader nu på morgonen. Jag tycker det är helt underbart faktiskt. Denna värme har varit väldigt jobbigt för mig som har astma och jag tackar för några svalare dagar då jag kan arbeta i trädgården och få lite gjort.
Lägger in lite bilder som jag tog igår. Först på den fina solhatten sundown och sedan på våra nya fina utemöbler som vi budat hem på enkrona, det är en auktionssight där alla auktioner börjar på 1 krona. Parasollet skall bytas ut mot en fot i betong och ett parasoll i vitt. Ser ni föresten på dom bilderna det tunna tunna nätet? Det är rådjursnät som vi håller på och sätter upp längst allmänningen och in en bit på tomten. Tanken är att den skall hålla rådjuren borta ifrån rosengården först men sedan vill vi ha nät runt hela tomten.
Sist lite bilder på min runda rabatt, denna är min favorit, det är så många fina växter och de harmoniserar så bra ihop. Den rabatten skall jag utöka och gräva större vid tillfälle. Ser ni ljuva 'Jacqueline du Pré' tror det var över 60 knoppar och blommor samtidigt, helt fantastiskt.

Hoppas ni får en bra dag.

1 kommentar:

  1. Gillar dina pallkragar det tycker jag är snyggt när de är så fint upp ställda. Trevlig sida hit tittar jag igen//Britt

    SvaraRadera