torsdag 1 juli 2010


















Bilder: privata.

Igår besökte vi Wij Trädgårar i Ockelbo, vilket fantastiskt ställe. Här kommer en serie med bilder som jag delar upp i olika delar för att det inte ska bli så otroligt många bilder per inlägg, vilket det blir iallafall eftersom jag älskar att fotografera :-). Denna trädgård var verkligen helt underbart fin och jag kan rekommendera alla att åka dit. Man får tips och idéer på hur man själv kan kombinera växter och plantera för att skapa harmoni i trädgården. Det jag framförallt gillar är den här samstämda stämingen när man håller sig till samma växter och gör massplanteringar. Jag är själv dålig på det då jag tycker så mycket är fint men jag skall själv försöka omorganisera i trädgården och mina rabatter så att det blir fint och harmoniskt och inte plottrigt som nu.
Del II blir rosenträgården på Wij och jag lägger ut bilderna ikväll, sedan följer del III som blir kryddträdgården och resterande bilder.

2 kommentarer:

  1. En plats jag länge önskat att besöka. Men det lär dröja... Det är långt ifrån oss...
    Tack för alla fina bilder!
    Charlotta

    SvaraRadera
  2. Jag älskar Ulf Nordfjell som planterar för Wij trädgård.. har fått sjukt mycket inspiration från honom!!
    Jättefina bilder... älskar björken, gräset, den råa betongen mot det gröna, stenarna... ja allt :)

    SvaraRadera