tisdag 6 juli 2010

Blommar hos mig just nu...

Vaknade till en härligt solig dag, underbart. Min förkylning börjar ge med sig lite lite och jag känner mer ork än innan, en riktigt redig sommarförkylning med hosta och jätteont i halsen har jag dragit runt på, inge vidare men jag hoppas den är över snart. Igårkväll så regnade det så det blev inga bilder på det nya jag ville visa i trädgården. Bilder kommer ikväll istället.

Igår innan regnet tog jag en tur runt i trädgården och här kommer lite bilder på de rosor som blommar just nu. Det är inte riktigt alla, det blir för svårt att komma ihåg vilken ros som är vilken. Ett av sommarens projekt är att tillverka namnskyltar till alla rosor, bilder kommer.


Burgundy Iceburg stoltserar över buddas huvud, fin bild tycker jag.

Constance spry

Cardinal de Richelieu

Järna Gallican

Thyra Hammerrich och La Negresse

Thyra Hammerich, så fin, en Remontant ros som jag köpte i vintras ifrån Tyskland. Jag tycker den tagit sig jättebra.

La Negresse, riktigt fin form på blommorna, doftar jättegott.

Balder

Alida Lovett, slår snart ut sin första blomma.

Salabackar blommar iår, detta är en POM ros som jag köpte ett rotskott av på botan i höstas. Doftar fantastiskt, skall vara en Bourbonros.

Visst är de fina mina frösådda violer

Souvenir d'Alphonse Lavallée

Rufsig albertine, så fin så fin.

Aimable Rouge

Aimible Rouge

Manette

L'Évêque

Thisbe

Louise Odier

Long John Silver

Min portal mellan vårt hus och Carport. Denna byggde vi förra året. På vardera sida har jag också satt klockranka som jag trodde skulle klä in hela spaljen, vi får se om den hinner det. Det är New Dawn och Penny Lane som klättrar på vardera sida.

Penny Lane

New Dawn, behöver bindas upp men jag har inte hunnit.

Great Maidens blush

Heritage

Englatyne

Min ruffsiga pion

Abraham Darby

Shropshire lass

5 kommentarer:

  1. Burgundy Iceburg väcker mitt habegär:) Var har du fått tag på den?
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Så många vackra rosor du har! Ljuvliga gräddbakelser en del!
    Ha det gott!
    /Margot

    SvaraRadera
  3. Men jösses, jag blir galen, hagalen, när jag ser alla dina fina rosor!!! Jag måste nog utöka min rosenpergola, tror jag:)
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  4. Så ljuvliga rosor du har och så spännande att följa ditt trädgårdsprojekt. Vi har också stora projekt i vår trädgård som handlar om att göra om en 70-tals trädgård.

    Jag gillar ingången till er trädgård. Så fint det kommer att bli när rosorna vuxit till sig lite.

    Ha det gott,
    Maria

    SvaraRadera
  5. Mycket vackra och inspirerande blommor!

    SvaraRadera