torsdag 29 juli 2010

vi jobbar på....



Bilder: privata.

Nu händer det grejer i rosengården. Vi har börjat bygga pergolan och det blir så fint. Igårkväll var vi ute sent sent så vi har kommit längre än på bilden ovan. Det kommer fler bilder under helgen. Förhoppningsvis blir vi klara med stommen senast i början av nästa vecka.

Idag var jag och min kära grannfru iväg till löta. Vi fyllde bilen med rosor och det var verkligen en trevlig tur trotts skruttvädret. Med hem kom: Goldener olymp, Starkodder, Golden Wings och Prince Frederick. När vi kom hem gick jag ut och planterade, underbart planteringsväder tycker jag, varmt och mulet med regnskurar lite då och då är härligt tycker jag.

6 kommentarer:

  1. Åh, tänk att få anlägga en alldeles egen rosengård! Jag älskar att gå och insupa rosendoft och beundra grannarnas rosor (vi har endast ett fåtal i vår trädgård), men jag inser när jag läser många vackra och informativa trädgårdsbloggar hur otroligt okunnig jag är på området! Så många olika sorter, så många olika behov... men en dag skall jag nog sätta mig med en bok och lära mig lite mer!

    Tack snälla du för dina rara ord hos mig och varmt lycka till med skapandet hos dig.
    Hälsningar, Helena, The Swenglish Home

    SvaraRadera
  2. Det kommer att bli SÅ fint! Jag längtar redan efter fler bilder;)

    Kul att du köpte Starkodder. Det gjorde ju vi också. Den ska bli riktigt spännande.

    Vilken ABSOLUT ljuvlig middag ni åt igår. Det bara vattnades i munnen, när jag läste. HELT i min smak:)

    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  3. Måste vara kul att få skapa och anlägga en trädgård från grunden, precis som man vill ha den! Det kommer att bli hur fint som helst! Lyckliga du som har plats med hur många rosor du vill ha! Kommer att bli så vackert med pergolan full av rosor!
    Ha det gott!
    //Margot

    SvaraRadera
  4. Hej Nini, Vad roligt att du tittade in till mig och vad roligt att du gillade min blogg, super tack.
    Det ska bli spännande att följa ditt bygge och rosengården.

    Ha det gott
    Anna

    SvaraRadera
  5. Rosenpergola, mmm! Antar att rosorna du köpt är klättrande? Har inte så många rosor än men planerar att skaffa massor av klättrande eller åtminstone rejäljt storvuxna och sätta vid olika bergväggar runt om på tomten.

    SvaraRadera
  6. Väntar på vidare bilder//Britt

    SvaraRadera