lördag 5 maj 2012

Provrosor i jorden...

Det har varit tyst på  bloggen väldigt länge. Hur än mitt samvete sagt att jag borde uppdatera så har tiden inte räckt till. Nytt jobb, examensarbete och familjen har gått före. Nu är dock examensarbetet i stort sätt klart vilket är underbart. Jag ser fram emot en vår och sommar utan massa måste efter jobbet och arbetet i trädgården är något jag ser fram emot.

För cirka ett år sedan så anmälde jag mitt intresse för att provodla rosor via rosens dag. Seden gick tiden och så  i våras blev det en väldig aktivitet när rosornas identitet skickades ut. Jag hade sagt att jag gärna testade ca 40rosor... 40 blev till sist 63st rosor så nu har det grävts för klatta livet.


Bilder: privata.

I rabatten har jag planterat ca 54st rosor. Färgerna är en palett som sträcker sig från vitt, gult, lila, blå, orange och röd.
Det skal bli väldigt spännande att se hur det blir i sommar när allt blommar. Jag har planterat väldigt tätt men det är tanken då de flesta av dessa rosor är rabattrosor och inte tar så mycket plats.  Funderar på att plantera en låg häck runt rabatten. Mot grannens altan skall jag förlänge den spalje som finns till vänter om bilden men som inte syns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar