onsdag 6 juli 2011

sandwich passar bra en varm kväll...

Jag gillar värme och sol men det är mindre roligt när man fortfarande jobbar. Igår när jag kom hem var jag så trött och varm, inte alls hungrig. Vi gjorde därför iordning sandwich med skinka, hallomi och färska fikon, plus lite honung. Vi penslade brödet med olivolja och så till hade vi lite stekt halloumi samt sallad. Jag är så glad att machésalladen blivit skördeklar, den är min absoluta favorit.

Skinkan jag använde var en Westfalisk skinka som är kallrökt och jättegod. Jag hade över från när min mamma var här förra helgen och jag bjöd henne på överaskningsmiddag.



På kvällen tog jag ut kaninerna så de fick skutta runt i trädgården med sele. Vi håller på och bygger betesburar till kaninerna men de är inte klara ännu. Våra stora dotter är väldigt intresserad av kaninhoppning så det har vi tänkt att prova på när de blivit lite större.




och så sist när bilder ifrån trädgården här man inte ser allt ogräs...


Hit längtar jag. Här ska jag sitta och slappa och dricka lemonad på semestern.

White Night och lammöron, riktigt fint ihop.

Gallicorna har snart blommat över, vilken tidig och snabb blommning det varit i år.

2 kommentarer:

  1. Hej, du kan definitivt återanvända formarna, de går även att diska i maskin!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  2. Mackorna ser supergoda ut! Har aldrig provat Hallomiost. Det är så fint i din rosengård, förstår att du vill sitta där och njuta! Vilka söta snuttisar du har!!
    //Maria (på allt om trädgårds forum).

    SvaraRadera