måndag 2 maj 2011

Små sötnosar som flyttar hem till oss snart...

Min stora tjej på 7år har tjatat jättelänge på att hon vill ha kaniner. I helgen så tog vi tag i saken och började leta kaninbur och kaninungar. Många av våra vänner har kaniner och de som är mest tillgivna verkar vara djärvvädurarna. Jag hade kanin under hela min uppväxt och tycker det är jätteroligt.
Därför har jag letat uppfödare som föder upp dvärgvädurar och nu ikväll har vi varit iväg och tittat samt bokat upp två små kaninungar som ska få flytta hem till oss.

De var ju så små och otroligt söta. Det blir en tjej och en kille eftersom att det är den kombinationen som man rekommenderar om man ska ha två kaniner ihop. Kaninungarna kommer ifrån två olika kullar men är släkt, deras föräldrar har jättefint temperament och dottern satt och klappade på en vuxen kanin i över 10minuter, underbara kaniner. Jag tror det blir bra kel och klappkaniner för barnen. Själv tycker jag det är roligt med agility så jag tänkte försöka öva med dom när dom blivit lite större.

Det var en leende dotter som somnade ikväll :-). Mamma jag älskar våra kaninungar sa hon lyckligt, det är härligt med den glädjen.




Bilder: privata.

1 kommentar:

  1. Oj så söta de är! Min 7-åring och lilla syster vill också ha kaniner. Vi nöjer oss än så länge med att låna en månad på sommaren. Har dock ett tips. Skaffa tex halm att ha till kaninerna. Ta "avfallet" och lägg i svarta sopsäckar i solen. Bli snabbat mumma till rabatterna. Min pappa och han fru har kaniner och de gör så.

    /Karin i Östuna

    SvaraRadera