fredag 6 maj 2011

I fixar tagen...




Bilder: privata.

Nu har löken, spenat och 14 olika sorters sallad fått komma i jorden. Sallad är min favorit, jag har jättemånga sorter. Nytt för i år är att jag sått sallad mellan raderna på löken. Salladen skördar jag innan löken är klar och eftersom löken inte tar så mycket plats så är det en perfekt kombination.

I helgen måste jag skriva tenta som ska in på måndag, måndagen efter det har jag ett stort arbete som skall lämnas in, ingen rast och ingen ro är det verkligen just nu. Jag hoppas dock på att få komma ut i trädgården lite i helgen iallafall.

Igår la jag en beställning hos hortogreen. Det blev sex rosor och två gräs. Rapsody in blue, Smarty och Eden rose. Eden rose förförde mig när jag såg trädgårdstoppen och programmet ifrån trädgården som kallades Jansro. Du kan se programmet här. Den ska få bästa plats i trädgården och så hoppas jag att den blir stor och frodig hos mig också. Smarty är en riktigt söt ros med ögonfransvarning. Jag är svag för enkla rosor med ögonfransar. Rapsody in blue är ju så häfig i färgen, det finns flera blålila rosor som står på min önskelista. Gräset är ett japanskt Miscantus gräs "Kleine Fontäne".

Hoppas ni får en trevlig helg alla.

3 kommentarer:

  1. Ha ha, precis så var det för mig med. Blev fullständigt förförd av Eden i programmet , så nu bor den hos mig =0) När jag ändå var på shoppingtur, inhandlades även en.....just det Rahpsody in blue! En underbar ros. Hoppas nu att dom ska trivas hos mig =0)
    Hoppas du har en bra helg!
    Linda

    SvaraRadera
  2. Haha :-) Det är visst många som föll för Eden rose efter det programmet men kanske inte så konstigt. Vilken fantastisk ros. Hoppas den kommer trivas här hos mig också.

    SvaraRadera
  3. Du ligger inte på latsidan du heller :-) Vad glad jag blir att du tycker staketet är snyggt och tack för inspiration till ett inlägg om rabatterna och vilka växter som finns där. Jag ska kolla igenom rabatterna när jag kommer hem och ha det som ett inlägg i bloggen inom en hyfsat snar framtid.
    Ha det bäst!
    Hélena

    SvaraRadera