lördag 22 maj 2010

Idag har jag pantat krukor på plantagen...

Jag läste i deras tidning som kom för någon månad sen att man kan panta deras blå krukor. Jag hade 26st i förådet ifrån förra året och bland annat höstrean vilket gjorde att jag helt gratis kom ut ifrån plantagen med 6 nya växter: 2 Majbräken (snälla säg att den är en bra ormbunke), 2 Hosta Elegans och 2 alunrot Regina. Totalt: 499,50 fast gratis. Jag är en glad och ljublande Nina just nu :-)



Här är landet som skall få lite nytt sällskap. Bilden är ifrån förra sommaren och jag har breddat landet lite. Bilder kommer imorgon efter plantering, då skall vi också klippa gräset för första gången iår.

3 kommentarer:

  1. Så bra att få panta krukor, visste inte att det var möjligt, är inte heller kund på Plantagen.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Ja, det må jag säga! Det var ingen dålig pant. Man borde kanske handla lite mer där...
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att få plantor för panten! Grattis!!
    Ha en fin kväll! / Irene

    SvaraRadera