onsdag 27 juni 2012

Grus på g...

Idag knackade Jehanders på dörren med 10ton grus som jag beställt. Nu är det alltså på g med grusad rosengård.
Åh vad jag längtar, det kommer bli sååå fint! I helgen har vi ordnat med barnvakt ialla fall en av dagarna så
då kommer vi förhoppningsvis en bit på vägen. Gruset jag har valt är samma som vid odlingslådorna, gruset är 8-16mm och tumlat, jag tycker det är jättevackert.


Dessutom så slog den andra provodlingsrosen ut idag: Happy Chappy heter denna färgglada näpna lilla ros. Man börjar urskönja vilken härlig färg miss match det kommer bli i rabatten med så många som 25 olika sorters rosor. Eftersom jag visste att de skulle bli så så valde jag att sätta ett-åriga gräs och en rosa näva som kamrater till rosorna. Min förhoppning är att gräset grasila växtsätt skall dämpa färgkrockarna... vi får se hur det blir.

4 kommentarer:

  1. Det kallar jag grushög! Jag kan inte låta bli att bli alldeles ivrig när jag ser såna bilder. När grusbilen kom till oss tidigare i våras stod jag ivrigt och nästan hoppade. Så kul det är att sätta igång sådana projekt! Stort lycka till! Och vilken gudavacker ros du bjuder på idag... :) Kram Hanna

    SvaraRadera
  2. Helena: Jag och sonen på 4:år stod och kollade när lastbilen lossade grushögen. Jag har längtat i över ett år så det skall verkligen bli jättekul!! Inte en sekund försent :-)

    SvaraRadera
  3. Oj, vad spännande med en massa olika rosor. Gruset var jättesnyggt, måste spana in jehanders igen och beställa lite till halvön.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Härligt! Blir som värsta gympasset att ta tag i det där :0)
    Blir säkert toksnyggt!
    Underbara rosbilder du bjuder på! Här blommar min Eden helt fantastiskt oc jag är såååå glad att den klarade vintern.
    Ha det gott!
    Kram Linda

    SvaraRadera