lördag 29 augusti 2009

Det blommar fortfarande ganska mycket hos mig.

Gick en runda i går och fotade de rosor som fortfarnade blommar. Några blommar för andra gången och vissa bara blommar och blommar och blommar.
Jag köper rosor efter färg och form. Lavender Pinocchio suktade jag LÄNGE efter. Rappne tog in den i våras och jag hängde på låset. Underbar ros som har blommat hela sommaren oavbrutet.
Ljuva Heritage, väldigt ljust ljust rosa.

A Shropshire lad. Doftar underbart gott.

Queen Elisabeth. Har också blommat hela sommaren.

Burgundy Iceberg. En av mina nyaste rosor. Helt fantastisk färg.

Ljuva underbara Englatyne. Vackra välformade blommor som doftar så gott.

Prairie Joy blommar nu. Den är planterad i en enorm lövkorg. Hoppas att den klarar vintern.
Gillar de gula ränderna i blomman. Doftar lätt av citron.
Madame Boll blommar för andra gången, jättefina blommor men
busken är fortfarande pytte pytte. Hoppas den växer till sig till nästa år.
Charles Austin. Doftar sååå gott.

Ghislaine de Féligonde. Har blommat hela sommaren och växer som bara den.
Har en underplantering av svarta violer, riktigt fin kombination.

6 kommentarer:

  1. Hej Nina, jag har lagt in en banner som länkar till detta inlägg, jag tycker att din Lavender P. är fantastisk. Jag hoppas att du inte misstycker att jag använde delar av din bild till bannern?

    Marit

    SvaraRadera
  2. Underbart! Så många som fortfarande blommar och så vackra sorter. Hos mig blommar också några fortfarande och det gör mig så glad. Tack för fina bilder!

    SvaraRadera
  3. Oj vad det doftar rosor från min dator just nu!!! Tack för det! Lavender Pinocchio har jag inte sett tidigare (är ingen ros-nörd) men blev jäteförtjust eftersom den inte känns så insmickrande. Kanske jag ska ha en ros ändå. Hur kinkig är den?
    Hej hej /Ann Marie

    SvaraRadera
  4. Vad kul att du hittade till mig.
    Skicka ett mejl till mig så skall du få all info jag har.
    Vad många rosor ni har!! Doftar ända hit.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  5. He
    Tack för titten hos mig :) Det var nära att jag köpte Lavender Pinocchio sist jag var på Ulriksdals trädgård. Blev väldigt förtjust i färgen :) Hmmmmmm nu när jag ser den på bild så inser jag att jag nog måste ha den :)
    Tjingeling
    Monica

    SvaraRadera
  6. Hej, hej. Tyvärr säljer jag inga änglar. Jag skulle kunna tillverka en till men det känns helt omöjligt att transportera. Men du kan säkert göra en själv.

    SvaraRadera