torsdag 6 september 2012

En hektisk men rolig jobbvecka...

Går snart mot sitt slut. Då väntar helgen och äntligen kanske min långa planteringskö kan få börja komma i jorden. Det ger mig lite dåligt samvete att de fortfarande står i sina krukor men eftersom min axel gjort så ont så har jag inte haft något val, dock verkar det äntligen ge med sig "peppar peppar".
Idag när jag kom hem så väntade 25st honungslökar som jag beställt ifrån Flora Linnea på mig. Jag beställde dem efter att ha sett en sådan fin bild i boken "Skuggväxter" av Susanna Widlundh (se bild nedan), så snyggt!! De ska jag plantera på framsidan tillsammans med alla roliga hostor jag införskaffat.  Honungslöken blir ca 90cm hög och blommar i Maj/Juni.
Var ju i Göteborg i veckan och hann då med en tur till Trädgårdsföreningen. Bodde på Clarion Post som ligger precis vid ingången till Trädgårdsföreningen så det var inte så långt direkt. Jag gillar verkligen trädggårdsföreningen, både rosengården och skuggplanteringarna tilltalar mig och så alla fina exotiska träd. Bilderna är tagna med mobilen så inte världens bästa skärpa.

Benjamin Britten!! Underbar med sina koppade blommor.

Kan det vara englatyne... nja osäkert!

Ilse krohn går inte att ta miste på... underbar!
Hot Choklad!! Jösses vilken ros. En helt enormt vacker färg.

Kolla in Ginkgon. Enormt stor... undra hur många år det tar innan min blir så?

Salvia och kål i sommarrabatterna!



Metalträdgårdspynt i pricis min stil.

Vad är detta? Ser ut som någon slags kalla, kan det stämma?
Skobandssolrosor... jag köpte en i sommar. Den är så häftig.

3 kommentarer:

  1. Fina honungslökar! Visst är det härligt med alla vårtankar :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Honungslökar har jag också beställt! Jag tycker de är så vackra!

    Va härligt att få koppla av lite på en jobbresa och besöka Trädgårdsföreningen. Där har jag aldrig varit tyvärr, men jag hoppas möjligheten dyker upp snart. Det lär ju vara jättefint där!

    Hoppas din axel är snäll mot dig nu så du kan plantera i helgen.

    Kram!

    SvaraRadera