söndag 1 augusti 2010

Än blommar det...

Jag gick en vända nu ikväll och kikade på de rosor som blommade. 17st räknade jag det till och då har många fler än det knopp och är på väg med fler blommor, inte illa tycker jag.
Imorgon börjar jag jobba. Det ska bli kul faktiskt och jag ser fram emot det.
Hösten kommer bli spännande med studier på distans och arbete samtidigt, tid kommer bli en bristvara men jag är taggad och ser fram emot mina studier och att utvecklas. Skolan börjar i mitten på September så innan dess ska jag ha alla stora grävjobb klara.
Har ni börjat jobba ännu?

Här kommer iallafall bilder på de rosor som blommar hos mig ikväll.


Lavender Pinocchio

Heritage

Ilse Krohn superior

A shropshire Lad

Awakening

Jaqueline du pre

Ghislaine de Féligonde

Balder

John Davies

Irma

Buff Beauty

Wild Eagle

Wild Mountain

Goldener Olymp

Quadra

White Night

Golden Wings

Bilder: privata. Fråga innan du lånar mina bilder.

3 kommentarer:

  1. För mig som älskar rosor var din blogg ett trevligt fynd! Kul med så många sorter! Håller de flesta sig friska eller vad har du för erfarenheter? Räknade mina rosor och kom fram till att jag hittills har 17 sorter och ganska många exemplar av vissa. Samlingen behöver helt klart utökas!

    kram louise

    SvaraRadera
  2. Så många härliga rosor! Awakening har jag på min önskelista, den är så vacker!
    Lycka till med jobb och studier!
    Ha det gott!
    //Margot

    SvaraRadera
  3. Ljuvliga rosor:)
    Jag jobbar min fjärde vecka efter semestern, känns drygt.
    Ha det gott!

    SvaraRadera