torsdag 23 augusti 2012

Kanske ett plank?

Jag velar hit och dit när det gäller den stora fyrkanten på baksidan. Jag vill ha en inramning runt två utav sidorna som delar in trädgården i olika rum. Dessutom skapar det bättre klimat och hjälper de växter som redan finns i den delen genom att det silar vinden.
Först  var det en häck jag funderade på... men de blir så breda och jag vill ha en smal inramning så att växterna får plats istället för häcken. Sedan så föreslog Ruben en mur och så spann jag på den idéen i några dagar... hmm, väldigt fint men det blir konstigt när jag bara har trä i resten av trädgården.
Nu är jag sugen på att bygga ett plank som jag sedan målar vitt eller grått.
Ända sedan jag besökte sommarsalongen 2010 så har denna bild etsat sig fast i mitt inre, legat där bak och väntat.. och så helt plötsligt kom jag på att jag sett den perfekta lösningen. Likande bild hittade jag också bland mina bilder ifrån Wij. Visst är det snyggt?









Sist så bjuder jag på de två sista provodlingsrosorna som nu blommar hos mig. Det är klätterrosorna, Dukat och Camelont som visar upp sig. Dukat, den gula bleknar till ljust gult som ni ser i bakgrunden. De är fantastiska båda två, jag hoppas verkligen de gillar det svenska klimatet och växer sig stora hos mig.

4 kommentarer:

  1. Det kan bli väldigt, väldigt snyggt!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Oj, hade du tänkt dig något så högt! Alltid bra att fundera och låta tankarna mogna, du kommer närmare och närmare den perfekta lösningen, såsom du gjort i övriga trädgården! Det skall bli spännande att se vad du bestämmer dig för!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  3. Jag gillar plank som avskiljare mellan rum! Det kan bli jättefint :)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Mitt emot vårt kyrkcentrum finns en fin trädgård med ett toppensnyggt grått plank mot gatan. Luftigt och avgränsande på samma gång.Kolla det om du har bilen åt det hållet.

    SvaraRadera