lördag 12 juni 2010

Dagsutflykt









Bilder privata:

Idag gjorde vi en dagutflykt till Enköping. Inte för att det är så särskilt långt ifrån oss till Enköping, ca 25minuter med bil men det är härligt ibland att ta en tur och att ha tid att strosa runt utan att resan tar halva dagen och man måste stressa. Första stoppet blev Plantmakeriet utanför Enköping.
Jag var ute efter svarta växter till mina sex fyrkanter i rosengården. Svart och svart, det blir ju inte riktigt svart men så mörka blad och blommor som det går är tanken. Med hem kom
Polemonium caeruleum ssp. yez. 'Purple Rain' mörkbladig blågull och Akleja "black barlow" men jag hade kunnat handla mycket mycket mer. Vilket fantastiskt liten smultronställe Plantmakeriet är. Tess som äger plantskolan var jätte hjälpsam och på önskelistan står nu, vitbrokig blågull, mörkbladig styvklematis och berberis "nana" som jag fick tips på att man kan formklippa.
Dessutom fick jag telefonnummer och inbjudan till en rosenvisning hos en aktiv medlem i mälarrosen, helt fantastiskt med människor som bjuder på sig själv och hjälper till att förmedla kontakter på detta vis. Lilla L passade på att klappa traktorn innan det var dags för vidare färd, sedan fick barnen provsitta vilket var väldigt uppskattat :-).

Om du/ni har möjlighet så besök denna underbara lilla pärla.

Det andra stoppet på utflykten visar jag imorgon.

1 kommentar:

  1. Vad härliga plantor du kom hem med! Min favorittyp av utflykter;)
    Ha det fint,
    Charlotta

    SvaraRadera