måndag 8 mars 2010

Frösådderna tittar upp....

Bilder: privata.

Äntligen börjar det spira bland mina frösådder. Det gör mig lycklig och lyckas nästan få mig att glömma den hemska förkylningen jag dragit på mig.

Tre sorters tomater, svart stockros, svarta violer, svarta aklejor två olika sorter, lammöron, blå bolltistel, rysk marthon, salvia och alunrot i massor. Fler fröer är beställda och snart blir det ännu mer att pyssla om.

Jag har köpt billiga plastbrickor på Ikea till ändamålet a 9kr styck. Sedan är det engångsplastmuggar som jag har klippt ned lite som får fungera som såbyttor. Jag har stuckit hål i botten med några gamla stickor jag hade hemma för dräneringens skull. Det är bra med vita muggar för man kan skriva med svart märkpenna (sådan som man märker barnens kläder med) och på så sätt har man koll på vad det är i byttorna och det är beständigt och försvinner inte.

4 kommentarer:

  1. Tack för den vänliga kommentaren hos mig. Har kikat runt lite på din blog, och det ska bli kul att få se hur fin din rosenträdgård blir!!
    Ha det bra / Margot

    SvaraRadera
  2. Här har det också kommit upp och idag blir det omplantering :-) Smarta fat!

    SvaraRadera
  3. Smart med platsmuggarna! Själv kör jag i lite mindre skala det här året. Mest till köksträdgården faktiskt och en och annan blomma också .-).

    Ska bli kul att se framstegen med sådderna!

    Ha det bra!

    Kram M

    SvaraRadera
  4. Vilken mysig blogg!Den måste jag börja följa. Smart med plastmuggarna, måste prövas. Imorse stod jag med en tom äggkartong och funderade på om den gick att använda...man blir lite insnöad :-)

    SvaraRadera